събота, 5 януари 2013 г.

СУПИ

Картофена супа "Капучино"




Супата не е нищо особено, като изключим, че вместо стандартната застройка, супата се сервира с прясно мляко, което разбиваме на пяна с помощта на кафе машина или с пасатор. На няколко места в нета срещнах супи от този вид, предимно гъбени, но реших да пробвам първо с картофена. Много ми допадна, особено леката нотка на какао.



Продукти:
3-4 картофа
1 глава лук
2 моркова
фиде или ориз
олио
краве масло
копър

прясно мляко
какао


Аз картофената супа я приготвям по много мързеливата и макар, че морковите би трябвало да се запържат, аз не го правя. В студена вода поставям нарязаните зеленчуци, малко олио и сол. След като се сварят зеленчуците добавям фиде. След като стане готово, прибавям и около 30 грама краве масло. Отстранявам супата от огъня и добавям копър (може и магданоз, но предпочитам копър за картофена супа). Свареното прясно мляко (за 1 порция е нужно около 1/4 чаена чаша) се сипва в съда на пасатора и се пасира като ръката трябва да се движи нагоре-надолу, за да се получи пяна. Така полученото мляко с пяна разпределяме върху порциите супа. Отгоре поръсваме леко с какао. 

Имам подарък за блога от am-am - картинката. Много ми хареса, но ще трябва да променя останалите цветове, за да си пасва повече :)) Благодаря, Дръпи :)

 Швейцарска сирнена супа

Определено швейцарските супи ми стават любими, а тази е изключително лесна, бърза, и вкусна. Освен Swiss Bündner Gerstensuppe, тази сирнена супа е много подходяща за студено време.


Продукти:
1 литър пилешки булон (не инстантен)
1/2 чаена чаша прясно мляко
1/2 чаена чаша течна готварска сметана
150 грама настъргано сирене Ементал
сол
кимион
1/2 - 1 чаена лъжичка куркума (по желание)
копър или магданоз
крутони


Стопляме пилешкия бульон и когато заври, прибавяме към него млякото и сметаната. Разбъркваме добре, за да се хомогенизира всичко и оставяме отново да заври. Сваляме от огъня и прибавяме настърганото сирене, кимиона, куркумата (аз я сложих, за да стане малко по-жълта супата), солта и нарязания копър или магданоз. Разбъркваме всичко. Сервираме супата гореща с няколко крутона за всяка порция. 
Крутоните е най-добре са домашно приготвени - стават бързо, а и не изискват никакви усилия. Има различни начини - едни ги правят на фурна, други на тиган с малко мазнина. Аз по втория начин. Мазнината е според вкуса (поне при мен това е водещото) - едни ги правят със зехтин, други с олио, трети с краве масло.
Крутоните придават още по-приятен вкус на супата, така че не са за изпускане. Добавят се в момента на сервирането.